piątek, 21 lutego 2020

Zimowy - przygotowania last minute by Jakub Zawistowski

 

Już za kilka dni start, a Ty nadal nie czujesz się fizycznie przygotowany do biegu?

 

Pamiętaj, że w ostatni tydzień można więcej zepsuć niż poprawić. W ciągu kilku dni nie nadrobisz opuszczonych treningów z kilku miesięcy.

 

Jeżeli chcesz coś trenować w ostatnim tygodniu przed startem w OCR, to proponuję kilka elementów:

 

  • Wybierz jedną przeszkodę lub ruch, z którym masz problem i potrenuj to na początku tygodnia. Nie przesadź z ilością powtórzeń, żeby nie zniszczyć dłoni. Jeżeli byś przypadkiem zerwałeś odciski, to TUTAJ znajdziesz porady, jak skutecznie szybko to naprawić przed startem. 

 

  • Wybierz się chociaż raz na siłownię i zrób obwód - ok 8-10 ćwiczeń na wszystkie grupy mięśniowe i wykonaj 2-3 serie po 12-15 powtórzeń. Nie bierz za dużych ciężarów. Nie chodzi tutaj o budowanie jakiejś ogromnej siły czy wytrzymałości. W tym momencie chcesz pobudzić całe ciało i powiedzieć mu, że niedługo będzie większy wysiłek!

 

  • Wyjdź pobiegać. Tak wiem, że to nuda i nie da się porównać do zabawy na przeszkodach, ale bieg to podstawa naszej wydolności. Nie rób już mocnych treningów w ostatnim tygodniu. Wyjdź raz albo dwa razy (zależy ile trenowałeś wcześniej) i pobiegaj spokojnie przez 20-40 min, a na koniec dorzuć 5-10 rytmów 100 m. Rytm jest to krótki, ok 100 m odcinek, który biegniesz szybko, dynamicznie i skupiasz się na poprawnej technice. Taki trening ma na celu pobudzenie organizmu do mocniejszego wysiłku, jakim będzie start w Runmageddonie.

 

  • Ostatnie dwa dni przed biegiem. Tutaj musisz sprawdzić co działa na Ciebie lepiej. Ja proponuję dwa dni przed biegiem zrobić sobie dzień regeneracyjny i odpocząć. Natomiast jeden dzień przed biegiem, najlepiej o godzinie, o której startujesz następnego dnia, zrobić rozruch biegowy, czyli 15 -20 min spokojnego biegu i do tego dodać 5 rytmów 100 m. Jest to bardzo dobre pobudzenie organizmu po dniu przerwy, a nie zmęczy Cię przed startem.

 

  • Przez cały ten tydzień pamiętaj o odpowiedniej ilości snu (7 -8 h), regularnym i pełnowartościowym odżywianiu i piciu dużej ilości wody! 

 

  • Na trasę zabierz ze sobą dużo pozytywnej energii i baw się dobrze na przeszkodach! 



 

Po więcej przeszkodowych tematów wpadajcie na profil Kuby na Facebooku

 

Zimowy Runmageddon Warszawa
04/05.02.2023