piątek, 25 października 2019

Jak dbać o dłonie...

 

 

Zbyt często zrywają Wam się odciski?

Jak dbać o dłonie gdy trenujemy intensywnie?

 

Mam odpowiedź!

Golimy odciski!

 

 

Po co?

  • usuwamy zbędny, przerośnięty naskórek
  • dłonie są GŁADKIE i ładne
  • rzadziej będzie się zrywała skóra

 

Jak?

  • używamy zwykłej maszynki jednorazowej 
  • moczymy dłonie 3-5min
  • golimy tam gdzie jest zgrubiała skóra
  • golimy do czasu aż będzie gładko i równo pod palcami. Pamiętajcie, żeby nie za dużo bo też można przesadzić.
  • Po wszystkim użyć kremu do szybszej regeneracji 

 

Kiedy?

  • po treningu na przeszkodach/ siłowym
  • raz w tygodniu/ raz na 2 tygodnie
  • jak czujecie potrzebę

 

Dodatkowe metody?

  • pumex
  • frezowanie

 

 

To jest profilaktyka i ważne aby się do tego stosować. Pamiętajcie też, że trening nie zawsze musi być robiony do odciny = zerwanych dłoni! 

 

Powiem nawet więcej – trening nie powinien kończyć się zerwanymi odciskami! Jeśli czujecie, że jest kiepsko, to przestańcie robić ćwiczenia, które są ryzykowne, a zamieńcie na bardziej statyczne albo zwisy.

 

 

Co zrobić kiedy dłonie nie wytrzymają i zrobi się rana?

Odcinamy obcinaczem do paznokci tę skórę, która częściowo się zerwała i naklejamy na wyczyszczoną ranę plaster (GRANUFLEX). Wycinamy go z zapasem, by przykleił się on do tej "dobrej" skóry wokół rany.

Trzymamy go 2-3 dni - dzięki temu rana cały czas będzie wilgotna i szybciej się zregeneruje. Jeśli odpadnie, to naklejcie nowy. Po tych kilku dniach można go zdjąć i już będzie cienka, nowa warstwa skóry.  Kremujcie ją często, żeby nie popękała i nie róbcie od razu mocnych treningów. 

 

Wiem, że są jeszcze inne metody, ale ta moim zdaniem jest najlepsza i sprawdzona.

 

 

No to teraz zobaczcie, jak to wygląda w praktyce:

 

 

Powodzenia i udanych treningów bez kontuzji! 

Powiązane

Przed startem
Regeneracja by Jakub Zawistowski

Jak Wasze postępy treningowe?

Przed startem
Budujemy kondycję!

Jeżeli już zdecydowaliście się zmienić swoje życie i zacząć przygodę...

Przed startem
Motywacja!

Skąd ją czerpać, żeby być coraz lepszym! 

Zimowy Runmageddon Warszawa
22/23.01.2022