piątek, 28 października 2022

Sportowiec na diecie wegetariańskiej - czy to bezpieczne?

Sportowiec na diecie wegetariańskiej - czy to bezpieczne?

 


 

Dieta wegetariańska polega na wyeliminowaniu mięsa z jadłospisu. W porównaniu do diety wegańskiej, dopuszcza jedzenie produktów mlecznych i jajek.

Wegetarianie opierają swoją dietę głównie na roślinach strączowych, produktach pełnoziarnistych, orzechach, pestkach, owocach i warzywach. 

 

 

     

 

Zalety diety wegetariańskiej:

Właściwie stosowana dieta wegetariańska wykazuje szereg korzystnych właściwości m.in:


- poprawia profil lipidowy osocza krwi
- poprawia wrażliwość na insulinę
- niższe ryzyko zaparć
- u wegetarian rzadziej występuje nadwaga i otyłość 

- zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych
- obniża ciśnienie tętnicze krwi
- poprawia sprawność fizyczną


Wpływ diety bezmięsnej na wyniki sportowe

 

Dieta wegetariańska może przynieść korzyści w zakresie wydajności sportowców. Poprzez wyższą zawartość błonnika i niższą gęstość kaloryczną, redukuje ilość tkanki tłuszczowej  - co jest kluczowym celem sportowym w zakresie optymalizacji składu ciała. Utrzymanie wysokiej zawartości węglowodanów na diecie wegetariańskiej, może sprzyjać efektywnemu utrzymaniu poziomu glikogenu. Dzięki temu mięśnie sportowców mogą pracować dłużej i wydajniej. 

 

 

Warzywa, owoce, orzechy, nasiona, rośliny strączkowe i zboża są pełne składników odżywczych mających właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. 

 

Co więcej, może prowadzić do zmniejszenia stresu oksydacyjnego i stanu zapalnego, a tym samym do zwiększenia wytrzymałości, zmniejszenia uszkodzeń mięśni. zwiększenia odporności i bardziej efektywnej regeneracji po treningu i zawodach. 

 

 

10 sportowców na diecie roślinnej

1. Carl Lewis

2. Mac Danzing

3. Brendan Brazier

4. Meagan Duhamel

5. Jim Morris

6. Scott Jurek

7. Fiona Oakes

8. Patrik Baboumian

9. Timothy Bradley

10. Amanda Reister

 

 

Nieodpowiednie stosowanie diety wegetariańskiej może wiązać się z niedoborem białka, witamin i składników mineralnych, a także zmniejszeniem zawartości kreatyny w mięśniach.

 

Z cateringiem  Diety Treningowe >>>  https://dietytreningowe.pl/  <<< nie musisz się oto martwić!

 

Dieta WEGE jest tak skomponowana aby zapewnić Ci wystarczającą ilość żelaza i dobre wchłanianie witaminy B12! Wszystko po to, aby dostarczyć Ci niezbędnych dla organizmu sportowca wartości odżywczych, dodać energii i zapewnić dobre samopoczucie przez cały dzień!

 

 

Zimowy Runmageddon Warszawa
04/05.02.2023