środa, 23 marca 2022

Jak wrócić do formy po przebytej chorobie?

Jak aktywność fizyczna działa na organizm?

Jedną z pierwszych korzyści zdrowotnych, które przynosi nam uprawianie sportu, jest lepszy przepływ krwi. Ma to bezpośredni wpływ na układ oddechowy, dzięki czemu nasz organizm w całości funkcjonuje lepiej, jest dobrze dotleniony, a ciśnienie utrzymuje się na odpowiednim poziomie. Oznacza to także poprawę wydolności i wytrzymałości co sprawia, że jesteśmy w stanie osiągać lepsze efekty. Wszystko to przekłada się też na zwiększenie odporności organizmu na infekcje wirusowe i bakteryjne.

Odpowiedni poziom dotlenienia ma bezpośredni wpływ na przyswajanie wiedzy, koncentrację oraz pamięć. Wszystkie procesy kontrolowane przez układ nerwowy ulegają poprawie właśnie dzięki regularnym ćwiczeniom. Dodatkowe korzyści to neutralizacja stresu, uspokojenie organizmu i oczyszczenie myśli z negatywnej energii, która zostaje wypierana przez endorfiny oraz serotoninę, która odpowiada za nasz nastrój.

Czy choroba przekreśla możliwość ćwiczenia?

Choroba nie zawsze oznacza pożegnanie ze sportem. Wręcz przeciwnie, często aktywność fizyczna jest wskazana, szczególnie jeżeli mówimy o chorobach przewlekłych. W wielu przypadkach można powiedzieć, że treningi pomagają w łagodzeniu objawów choroby. Aby zdecydować się na najbardziej odpowiednią dyscyplinę i zakres wystarczy skonsultować się z lekarzem prowadzącym.

W przypadku chorób takich jak COVID-19 ruch będzie ograniczony, jednak powinniśmy zachować regularność, jeśli przechodzimy zakażenie łagodnie. Pozwala to panować nad wagą i zapobiegać otyłości, która często towarzyszy długotrwałej rezygnacji z aktywności fizycznej. Spacery, krótkie, delikatne treningi - taki schemat powinien towarzyszyć chorobom układu oddechowego. One też nie wykreślają nas ze świata sportu i aktywności. Wystarczy odpowiednio dobrać częstotliwość i intensywność ćwiczeń, aby cieszyć się dobrą kondycją.

 

Jakie są etapy powrotu do uprawiania sportu po chorobie?

Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić po przebytej chorobie, zanim podejmiemy aktywność fizyczną, są kompleksowe badania. Parametry, jakie uzyskamy, będą wyznacznikiem naszych możliwości i powiedzą nam czy to odpowiedni moment na powrót do ćwiczeń. Na początku nasze treningi powinny być krótkie i wdrażające, a jednostka nie powinna trwać dłużej niż 30 minut. Intensywność powinna być niska, żeby mięśnie zaadaptowały się do nowych warunków. Treningi powinny odbywać się minimum 3 razy w tygodniu, aby nasze ciało wpadło w rytm aktywności i rozwijało swoją kondycję i wydolność.

Gdy treningi przestają nam sprawiać trudności i czujemy, że wkładamy w nie coraz mniejszy wysiłek, wówczas możemy podnieść intensywność i długość ćwiczeń. Dobrze jest wówczas monitorować pracę serca oraz tętno, do czego posłużą nam się gadżety w postaci zegarków i aplikacji. Musimy również pamiętać, że bardziej intensywny trening wiąże się z dłuższym czasem regeneracji, o którym nie wolno nam zapominać. Powrót do regularnej, intensywnej aktywności fizycznej powinien być zawsze konsultowany z lekarzem, który zdecyduje, czy jesteśmy na to gotowi.

W ofercie przygotowanej przez Runmageddon znajdziesz także sprzęt sportowy dostępny w sklepie internetowym, który pozwoli rozpocząć treningi domowe. Jednym z super rozwiązań jest mata do akupresury, która rozluźni mięśnie i pomoże szybko odzyskać ich elastyczność. Drążek rozporowy z gumami do samodzielnego montażu jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą wzmocnić mięśnie i odzyskać siłę. Dodatkowo stosowanie przy treningu gum do ćwiczeń zapewni nam optymalne obciążenie. Dzięki różnym oporom będziemy mogli dostosować poziom trudności ćwiczeń do możliwości i stanu zdrowia. Tak przygotowani szybko wrócimy na trening na siłowni.

Powrót na siłownię może być trudny i często wiąże się z brakiem motywacji. Z pomocą przychodzą nasze siłownie RMG GYM, które oferują profesjonalne wsparcie trenerów personalnych i pomogą nam odzyskać dobrą formę.

 

Jakie suplementy pomagają wrócić do pełni sił?

W powrocie do pełni sił po chorobie oraz w odbudowaniu kondycji fizycznej może pomóc nam suplementacja. Musi ona jednak być odpowiednio dobrana do stanu naszego zdrowia i indywidualnego zapotrzebowania organizmu.

Na poziom odporności naszego organizmu na pewno będzie miała wpływ suplementacja witamin oraz minerałów , które zapobiegają przeziębieniom i infekcjom oraz przyspieszą proces kuracji. Dodatkowo warto zadbać o odpowiednie probiotyki regulujące gospodarkę jelitową, która również odpowiada za układ immunologiczny i jego sprawną pracę. Suplementy na regenerację organizmu po chorobie znajdziesz w naszym sklepie internetowym  Sportgeddon.pl.

 

Runmageddon Gdynia Kolibki
11/12.06.2022